Start of the 9th JBL Expedition to Madagascar/Mauritius/Seychelles

The 9th JBL Expedition to Madagascar/Mauritius/Seychelles is starting

The 16 participants are now packing their things and will meet at the airport on Oct. 10. 2018. We are trying hard to find space in our luggage for the nets, water test cases, measuring instruments and diving equipment. 20 free kilogrammes of luggage is not much and therefore unfortunately everyone had to pay extra to take their diving equipment. Maybe some have just received their final jabs for Madagascar, and can still feel their shoulders tingling.

I'm still looking for ways to reduce my luggage weight: Instead of aluminium flash arms for the underwater flashes, I have managed to buy carbon tubes of the correct diameter. They weigh almost nothing! Then all my batteries are charged again and finally it’s time check my packing list, which I have to prevent me from forgetting something important. According to WetterOnline the weather forecast is going to be a bit mixed: In northern Madagascar, the sun is shining at around 30 ° C, but it’s probably going to rain a lot in the jungle. But that’s why it’s called rainforest: because it rains a lot there.

Our youngest participant has just received her diving license and is looking forward to her first dives in the tropics. The t-shirts for all participants are currently in print and everyone will receive theirs in time on Wednesday. It's going to be a really exciting expedition and we're all looking forward to it!

If you would like to follow the journey "live", you can view the summaries of the day on the JBL profiles on JBL Facebook et JBL Instagram .In addition, all participant reports can be found on Facebook and Instagram under the hashtag #jblexpedition.

More details with a lot of background information about the trip can be found on this page: Expédition Océan Indien

© 12.10.2018
Heiko Blessin
Heiko Blessin
Dipl.-Biologe

Tauchen, Fotografie, Aquaristik, Haie, Motorrad

Commentaires

Hinweise und Einwilligung zu Cookies & Drittinhalten

Wir verwenden technisch notwendige Cookies/Tools um diesen Dienst anzubieten, zu betreiben und abzusichern. Des Weiteren verwenden wir mit Deiner ausdrücklichen Einwilligung Cookies/Tools zum Marketing, Tracking, Erstellen personalisierter Inhalte auf Drittseiten sowie zur Darstellung von Drittinhalten auf unserer Webseite. Eine von Dir erteilte Einwilligung, kannst Du jederzeit mit Wirkung für die Zukunft über den Menüpunkt „Cookie-Einstellungen“ widerrufen.
Mit dem Klick auf „Alle erlauben“ erteilst Du uns die ausdrückliche Einwilligung zur Verwendung von Cookies/Tools um die Qualität und Performance unseres Dienstes zu verbessern, zur funktionalen und personalisierten Leistungsoptimierung, die Effektivität unserer Anzeigen oder Kampagnen zu messen, für personalisierte Inhalte zu Marketingzwecken, auch außerhalb unserer Webseite. Dies ermöglicht uns personalisierte Online-Anzeigen und erweiterte Analysemöglichkeiten über Dein Nutzerverhalten. Dies beinhaltet auch den Zugriff und die Speicherung von Daten auf Deinem Gerät. Deine Einwilligung kannst Du jederzeit mit Wirkung für die Zukunft über den Menüpunkt „Cookie-Einstellungen“ widerrufen.
Über die Schaltfläche „Einstellungen ändern“ kannst Du individuelle Einwilligungen zu den Cookies/Tools erteilen, widerrufen und erhältst weitergehende Informationen zu den von uns eingesetzten Cookies/Tools, deren Zwecke und Laufzeiten.
Mit dem Klick auf „Nur unbedingt erforderlich“ werden nur technisch notwendige Cookies/Tools eingesetzt.

Dans notre Déclaration sur la protection des données vous pouvez lire comment nous traitons les données à caractère personnel et à quelles fins nous utilisons le traitement de ces données.

Sélectionnez vos paramètres de cookies

Messages PUSH de JBL

C’est quoi, au juste, les messages PUSH ? Dans le cadre des normes W3C, les notifications web déterminent une API pour les notifications des utilisateurs finaux qui sont envoyées aux appareils de bureau et / ou mobiles des utilisateurs via le navigateur. Les notifications apparaissent sur les terminaux d’une manière identique à celle que connaît l’utilisateur final des applications installées sur son appareil terminal (p.ex. e-mails). Les notifications apparaissent sur les terminaux d’une manière identique à celle que connaît l’utilisateur final des applications installées sur son appareil (p.ex. e-mails).

Ces notifications permettent à un exploitant de site web de contacter ses utilisateurs tant que leur navigateur est ouvert - qu’ils soient justement sur le site en question ou non.

Pour pouvoir envoyer des notifications push web, il suffit d’un site web sur lequel est installé un code push web. Grâce à cela, même les marques qui n’ont pas d’applications peuvent profiter de nombreux avantages des notifications push (communications en temps réel, personnalisées et juste au bon moment).

Les notifications web font partie de la norme W3C et déterminent une API pour les notifications des utilisateurs finaux. Une notification permet d’informer l’utilisateur sur un événement en dehors du contexte d’un site web, par exemple sur un nouvel article de blog.

Ce service est mis gratuitement à disposition par la société JBL GmbH & Co. KG. Il peut être aussi facilement activé que désactivé.