Mit JBL Sansibar nach Sansibar - Gewinner steht fest

Der Wettbewerb „Mit JBL Sansibar nach Sansibar“ hat zum 01.01.2013 seinen Gewinner gefunden. Maximilian Reichenbach (Danny Wosnitza) hatte nach Abschluss des Wettbewerbes mit seinem Aquarium “Entspannt Urlaub machen - auch als Fisch“ den besten “Score“ (Gesamtbewertung). Dieser wurde durch die Anzahl der Bewertungen und der vergebenen Bewertungspunkte ermittelt. Die Bewertung wurde nicht von JBL als Jury vorgenommen, sondern von der JBL Community.

Nachdem der Wettbewerb abgeschlossen war, wurde der Gewinner, Maximilian Reichenbach, benachrichtigt und brachte zahlreiche Nachweise zur Echtheit seiner Angaben und der Verwendung von JBL Sansibar River, sodass ihm der Gewinn zweifelsfrei zugesprochen wurde.

Folgende Platzierungen konnten aus den zahlreichen Einsendungen ermittelt werden:

1. Platz: „Entspannt Urlaub machen - auch als Fisch“ von Maximilian Reichenbach

121 Bewertungen, 4,17/5.00 Punkte = Score von 0,39

2. Platz: „Moosbecken im Zoo & Co Kaiser in Halle/Saale“ von Andreas Jahn

119 Bewertungen, 3.65/5.00 Punkte = Score von 0,33

3. Platz: „Anubiascape“ von Jessica Runde

95 Bewertungen, 3.04/5.00 Punkte = Score von 0,22

4. Platz: „Stone Town“ von Adrie Baumann

93 Bewertungen, 2.92/5.00 Punkte = Score von 0,21

5. Platz: „AquaDay 2012“ von Swantje Thalmann

90 Bewertungen, 2.89/5.00 Punkte = Score von 0,20

Wir danken allen Teilnehmern für die zahlreichen Einsendungen der kreativen Aquarien und der JBL Community für das Abstimmen und Bewerten der Aquarien. Es zeigt uns, dass die Aquaristik weiterhin ein sehr modernes und attraktives Hobby ist, das Jung und Alt begeistert.

© 17.01.2013 JBL GmbH & Co. KG

A word about cookies before we continue

The JBL Homepage also uses several types of cookies to provide you with full functionality and many services: We require technical and functional cookies to ensure that everything works when you visit this website. We also use cookies for marketing purposes. This ensures that we recognise you when you visit our extensive site again, that we can measure the success of our campaigns and that the personalisation cookies allow us to address you individually and directly, adapted to your needs - even outside our website. You can determine at any time - even at a later date - which cookies you allow and which you do not allow (more on this under "Change settings").

The JBL website uses several types of cookies to provide you with full functionality and many services: Technical and functional cookies are absolutely necessary so that everything works when you visit this website. In addition, we use cookies for marketing purposes. You can determine at any time - even at a later date - which cookies you allow and which you do not (more on this under "Change settings").

Our data protection declaration tells you how we process personal data and what purposes we use the data processing for. tells you how we process personal data and what purposes we use the data processing for. Please confirm the use of all cookies by clicking "Accept" - and you're on your way.

Are you over 16 years old? Then confirm the use of all cookies with "Noticed" and you are ready to go.

Choose your cookie settings

Technical and functional cookies, so that everything works when you visit our website.
Marketing cookies, so that we recognize you on our pages and can measure the success of our campaigns.

PUSH messages from JBL

What are PUSH messages? As part of the W3C standard, web notifications define an API for end-user notifications that are sent to the user's desktop and/or mobile devices via the browser. Notifications appear on the end devices as they are familiar to the end user from apps installed on the device (e.g. emails). Notifications appear on the end user’s device, just like an app (e.g. for emails) installed on the device.

These notifications enable a website operator to contact its users whenever they have a browser open - it doesn’t matter whether the user is currently visiting the website or not.

To be able to send web push notifications, all you need is a website with a web push code installed. This allows brands without apps to take advantage of many of the benefits of push notifications (personalised real-time communications at just the right moment).

Web notifications are part of the W3C standard and define an API for end user notifications. A notification makes it possible to inform the user about an event, such as a new blog post, outside the context of a website.

JBL GmbH & Co. KG provides this service free of charge, and it is easy to activate or deactivate.