De zee, de eilanden en de vele diersoorten

Aangekomen op de duikboten controleerden we eerst de uitrusting en vertrokken daarna meteen. We voeren in de richting van de eilanden voor de kust, van waaruit we snorkelden en doken. Hoewel we 2 dagen geleden al hier waren, ontdekten we op drie andere duikplaatsen nieuwe schoonheden evenals de diversiteit van de zee. Natuurlijk stonden er ook weer lichtmetingen en experimenten met onder water vissen voeren op het programma.

Bij het duiken kwamen we verscheidene kogelvissen tegen, sommige waren bijzonder groot. Sepia's, murenen, duivelslakken, verscheidene soorten rifbaarzen, grote aantallen lipvissen, anemonenvissen en nog vele andere dieren.

Een dag in de zon, in het water, en steeds op zoek naar nieuwe diersoorten is natuurlijk vermoeiend maar vooral GEWELDIG! Enkele duikers vertrekken zometeen voor een nachtduik. De rest van de groep gaat naar een vietnamees feest op het strand en eet daar samen met de lokale feestgangers.

We sorteren al vast foto's, rangschikken de documentaties en wachten op de aankomst van de overige deelnemers. Op die manier hebben we 's avonds tijd over om de natuur in de omgeving met zaklantaarns af te zoeken. Gisteren hebben we al enkele kikkers, slangen, spinnen en insecten gevonden. We moeten nog bepalen wat het precies voor soorten zijn. Berichten en foto's volgen als we weer terug zijn in Duitsland.

Niet te geloven hoe spannend het is om onderzoekertje te spelen en je in de natuur met je hobby bezig te houden.