De UV-kinderen worden hernoemd

Om de productnamen overzichtelijker te maken, worden de JBL energiespaarlampen voor terraria omgedoopt. De UV-toevoeging in getalvorm vervalt (bijv. JBL ReptilDesert UV 300) en wordt vervangen door het aantal Watt (bijv. JBL ReptilDesert UV-light 15W).

Het volledige energiespaarlampenprogramma voor terraria omvat aldus nu 4 lampentypen met verschillende Watt-sterktes:

• JBL ReptilDesert UV Light in 15 en 23 Watt voor dieren met een grote UV-behoefte,
  • JBL ReptilDesert Daylight zonder UV in 24 W en 6500 °K kleurtemperatuur (koud-wit),
  • JBL ReptilJungle UV Light in 15 en 23 Watt voor dieren met een matige UV-behoefte,
  • JBL ReptilJungle Daylight zonder UV in 24 W en 4000 °K kleurtemperatuur (warm-wit).

In de toekomst zal alleen op lampen voor de aquaristiek en terraristiek de energie-efficiëntieklasse worden aangegeven, zoals men die reeds kent van koelkasten en dergelijke.

Om de classificatie te begrijpen, helpt een beetje achtergrondkennis: de JBL ReptilDesert Daylight 24 W en JBL ReptilJungle Daylight 24 W ontvangen de energie-efficiëntieklasse A, omdat zij de gezamenlijke energie in zichtbaar licht omzetten. De lampen die UV-straling bevatten JBL ReptilDesert UV Light UV en JBL ReptilJungle UV light UV daarentegen, geven naast het zichtbare licht ook UV-straling af en krijgen derhalve "slechts" een energie-efficiëntieklasse B. UV-afgevende lampen KUNNEN NOOIT tot een energie-efficiëntieklasse A behoren.