Voor veeleisenden: de JBL Biotoop Aquarium Design Contest 2014

In 2011 presenteerde de Oosteuropese JBL Biotoop Aquarium Design-wedstrijd voor de eerste keer en dit jaar is alweer de vierde editie. Aquascapers en liefhebbers van biotoopaquaria, worden opgeroepen zich in deze bijzonder veeleisende wedstrijd met elkaar te komen meten.

De resultaten van de laatste jaren tonen aan, dat deze wedstrijd zich praktisch tot een wereldkampioenschap heeft ontwikkeld, hoewel deze wordt geadverteerd voor Oost-Europa. Speciaal uit Turkije kwamen presentaties van wereldklasse, die internationaal zeer veel bewondering oogsten. In de eerste ronde moeten alle deelnemers een foto van hun biotoopaquarium insturen (01.07.-31.08.2014).

De finalisten zullen dan op 28 november 2014 live in St. Petersburg tegen elkaar optreden en het publiek alsmede de jury het inrichten van een biotoopaquarium demonstreren gedurende de Zoosphere beurs.

Om gelijke kansen te waarborgen, mag de biotoop categorie gekozen worden (Noord Amerika, Zuid Amerika, Eurazië, Afrika, Australië-Oceanië). De bijzondere aantrekkingskracht en de hooge eisen van de biotoopaquaristiek liggen in de keuze van de inrichtingselementen en de dierbezetting, behorende bij de uitgebeelde levensruimte. Daarnaast dienen deze elementen ook nog gescaped, d.w.z. optisch zo aantrekkelijk mogelijk gemaakt, worden! De tijden dat er wat bladeren op de bodem verspreid werden en wortels kriskras in het aquarium werden gestoken om de Rio Negro te imiteren zijn sinds lang voorbij! Biotoopaquaristiek is aquascapen voor hen die hoge eisen stellen.

Durft u deel te nemen? Voor meer informatie: http://all4aquarium.ru/en/events/jbl-biotope-contest-2014