Walvissen en aquariumliefhebbers wachten op het arctische Plankton

Eindelijk is de zomer ook op de Noordpool aangekomen. De watertemperaturen zijn een beetje gestegen en er is voldoende licht per dag evenals zonnige dagen. Het plantaardige en dierlijke plankton (zoöplankton) begint zich massaal te vermeerderen! Net als de walvissen, zijn ook de planktonvissers begonnen, met het verzamelen van vers plankton voor JBL PlanktonPur. Het plankton wordt met speciale planktonnetten opgevist, gezeefd, gereinigd en dan door middel van een temperatuurproces zonder conserveringsstoffen houdbaar gemaakt. Binnen 2 weken komt het al klaar voor gebruik aan bij JBL in Neuhofen en gaat het direct door naar de dierenwinkels op deze planeet.

JBL PlanktonPur bestaat uit zuiver zoöplankton, dat een pure, bijzonder energierijke en kleurvormende siervisvoeding vertegenwoordigt. Het is verkrijgbaar in vers verzegelde sticks van 2 en 5 g. Verzekerd u zich nu van het vers gevangen plankton uit de Noordelijke IJszee. Gezonder en met weer afwisseling kunt u uw vissen niet voeren!

Overigens... Maakt u zich geen zorgen dat wij de walvissen hun voer afnemen! De hoeveelheid plankton die we per jaar vangen voor JBL PlanktonPur is gelijk aan de hoeveelheid die EEN walvisgroep weer uit de mond stroomt wanneer zij die sluiten. Zelfs wanneer de walvissen voldoende hebben gegeten is er nog steeds dermate veel plankton aanwezig dat het wegens een voedingstekort aan het einde van het seizoen grotendeels zal afsterven.