Waarom de zomer niet als de winter is

Heeft u er al wel eens over nagedacht waarom er een speciale zomervoeding voor uw koi moet zijn?

In de zomer ontstaan twee bijzondere situaties: aan de ene kant stijgt de watertemperatuur naar deels maximaal toelaatbare hoogten (30 °C). Als gevolg hiervan wordt het zuurstofgehalte in het water gereduceerd. Een koi heeft bij een watertemperatuur van 10°C 45 mg zuurstof per kg gewicht per uur nodig. Bij 20 °C verdubbelt de zuurstofbehoefte en bij het eten stijgt het zelfs naar 500 mg zuurstof per kg vis per uur!

Om deze reden is het van het grootste belang dat u zich, naast een goede zuurstofvoorziening, bezighoudt met het juiste voer. JBL ProPond Summer biedt uw vijvervissen de ideale proteïne-vetverhouding van 4:1 voor watertemperaturen tussen 20° en 30°C (in de winter is 2:1 juist) afkomstig van zalm, spirulina, garnalen, maïs en vlokreeftjes.

Dit hoogwaardige premium voer kan door de vis optimaal verteerd worden en doet de hoeveelheid uitwerpselen afnemen. Uw dieren hebben minder energie nodig voor hun spijsvertering en u heeft minder voer per vis nodig.