10e dag: wat voor een geweldige dag!

Via hangbruggen en met veel klimmen hebben we de diverse niveaus van het regenwoud onderzocht, UV-metingen gedaan en heel veel geleerd over de levensomstandigheden van terrariumdieren uit tropisch regenwoud.

Veel dieren leven in de toppen van de bomen en zijn bijna niet te bereiken. Bijzonder mooi waren de bladsnijmieren en groengele groefkopadders van het geslacht Bothriechis. Nu zetten we onze reis voort in een waterrijk gebied, waarvan gezegd wordt dat er vele soorten kikkers voorkomen. En waar kikkers zijn, zijn ook slangen - dat hopen we tenminste!

Vanavond gaan we op zoek naar roodoogkikkers. Speciaal voor dit doel heb ik een zaklantaarntje met tie-wraps aan de zijkant van mijn flitsapparaat bevestigd, zodat ik een lichtstraal precies in de richting kan mikken waarin ik wil fotograferen. Mijn hoofdlamp stoot namelijk tegen de flits van mijn camera en kan ik dus niet gebruiken. Het geheel ziet er een beetje vreemd uit, maar het werkt goed!

Ik ben benieuwd wat we vannacht in het regenwoud tegenkomen.