12e dag: wat we gehoord hebben over de problemen bij de haaienbescherming was

Wat we gehoord hebben over de problemen bij de haaienbescherming was ontstellend. Je wil onmiddelijk helpen, maar weet niet precies hoe. JBL en ik zullen in ieder geval in Duitsland doorgaan het SharkProject te steunen in de strijd om de haaienbescherming.

De 1000 km vlucht naar de Galápagoseilanden was vlug voorbij. Galapagos is echt een toverwoord: je denkt onmiddellijk aan Charles Darwin en zijn evolutieleer. Ik denk dat er nauwelijks iemand te vinden is die niet een keer hier naartoe zou willen. Helaas, of eigenlijk gelukkig voor de natuur, is Galapagos erg duur. Massatoerisme zoals op Mallorca zou de dierenwereld beslist niet aankunnen.

We zijn op weg van het vliegveld naar ons hotel. Ik ben zelden zo benieuwd geweest als op dit moment. Met Galápagos gaat een levensdroom van mij in vervulling! Nog vandaag zullen we een bezoek brengen aan het Darwin Station dat slechts op enkele minuten afstand van ons hotel ligt. Ik wil in ieder geval Lonesome George even aaien, de laatste schildpad van zijn soort, die Darwin 130 jaar geleden waarschijnlijk ook al heeft geaaid.